Friday 29 October 2010

Hvorfor historieblogging?


...

For den som følger med i klimadebatten, så kan ting tyde på at vi knappest har noen framtid.
Ikke mye å rope hurra for, iallefall; The Road dead ahead.

Så hvorfor historieblogging?
Vi har jo uansett ingen vilje til å lære av våre feil?

Til akkurat dèt kan jeg si at for den historieløse er ingen forklaring mulig.
Og for den historiebevisste er ingen forklaring nødvendig.

Jeg skriver for meg sjøl og for mine egne.
Ikke bare min egen familie, men for mine brødre og søstre i ånden.
Sånne som tenker som meg, og som er som meg.

Jeg gjør det fordi jeg kan det.
Den dagen jeg ikke kan bruke internettet, så gjør jeg det ikke lenger.

Måtte demokratiet overleve impulsen til å ta sjølmord.
Ingen grunn til begeistring.

...

2 comments:

  1. Du skal kjenne fortiden for å forstå nåtiden og bygge framtiden

    Motto for Strand Historie og Ættesogelag.

    ReplyDelete
  2. Kan jo godt bli mitt motto også.
    Men historie er ikke akkurat "i vinden" for tiden.

    Prada og svada er i vinden.

    ReplyDelete