Tuesday 2 November 2010

Svimmel av suksess



.


Josef Stalin var en plaget og lidende mann.
Han var mye svimmel; svimmel av suksess.

I helsevesenet er vi lovpålagt å vise empati i forhold til det aller meste her på jord, og for all del: det er jo ekkelt å være svimmel.

Arbeiderpartiet i Norge har det på et liknende vis.
Det er ikke greit når vi er så typisk gode at vi nesten dør.
Vi mobiliserer litt utkommandert empati, der også.


Fra tid til annen fremmes forslag i Arbeiderpartiet om å innføre statskalifatet; eller overdriver jeg nå?
Ja statlig opplæring av imamene iallefall.

Statsansatte som Evan Gelius (en framtidig biskop) skal kalibrere muslimene litt mer på geledd med statskristne, sånn at de kanskje blir statsmuslimer?

Det Norske Kalifat?
Hvem blir Kalifen?
Meg?

Nei jeg er nok for dum til å forstå dette her.
Så dum at det sikkert kommer et lovforslag mot det snart.

For jeg er også svimmel iblandt.
Og mest når jeg drikker


.



No comments:

Post a Comment