Thursday 4 November 2010

Verdidebatt.no blir renskåret avisblogg

.

...

Mange bloggportaler som i sin tid var gode, de startet opp med mildt anarki.
Nettopp det at portaleierne interesserte seg så minimalt for nettstedet sitt, var det som ga stedet den frihet og dynamikk som kjennetegner riktige steder.

Verdidebatt.no hadde en lovende start, slik Blogging.no og VGB.no også hadde.
Helt til stedene, jeg vil nesten si dessverre, ble litt for populære.

For med populariteten, så ble stedet a force to be reckoned with, og med det kom også ønsket om øket kontroll over stedet.

Det er vel litt tràsig, men sånn må vi jo rekne med.

Verdidebatt.no er nå dessverre blitt submissive housewife for avisa Vårt Land.

I en sånn setting trives ikke klovner, pirater, og trubadurer.

Vi takker for pengene i hatten, og reiser til neste konsert.

...

.



5 comments:

  1. Mine antagelser har slått til i fullt monn.

    Redaksjonens valgte tema er i skrivende stund:

    * Bjørn Eidsvågs frafall.
    * Stenge alkoholserveringen en time tidligere.
    * Sexprogrammet "Trekant"

    (...bevares...)

    ReplyDelete
  2. For eksperimentets skyld laget jeg en tulleprofil på verdidebatt.no.
    Redaksjonen tok fort affære og utstyrte profilen med mitt navn.

    Ikke noe galt i det, bortsett i fra at de sjølsagt skrev navnet mitt feil.
    Og ikke noe galt i at jeg ikke får lov til å logge meg inn der lenger heller.

    Men sånt er greit å vite om på forhånd hvis du vil inn på verdidebatt.no.
    Og dersom du leser bloggen min, så vet du om det nå.

    ReplyDelete
  3. Situasjonene fra klasserommet på barneskolen er lett gjenkjennelig på verdidebatt.no nå.
    Du har de kristne flinkisene, dem som smisker uhemmet med autoritetsfigurene (lærerne) for å bedre karakterene sine, som nå dominerer stedet.
    Og det var vel poenget med omrokkeringene også.

    Voksne folk skygger jo heller banen, og nå snakker jeg ikke først og fremst om voksenhet i alder.

    Når man tilbys å spille en fotballkamp på bortebane, med dommertrioen hentet direkte ut av hjemmelagets heiagjeng, så vil mange av oss betakke oss.

    "To much advantage. Your dojo."

    (Mister Miyagi)

    ReplyDelete
  4. Lars Gule har begynt en interessant policy på Verdidebatt.no nylig.

    Han skriver ikke innlegg; han bare kommenterer.
    Normalt er det bare oss bermen som tar leserne på alvor; interessant...

    ReplyDelete
  5. Det er merkelig med det.
    Når jeg ikke får delta sjøl i debattene, så mister jeg langsomt hele interessen også.
    Kloke folk sier kloke ting på den digitale talestolen, men jeg engasjerer meg likevel ikke, og jeg KAN jo egentlig ikke engasjere meg lengre heller, siden jeg er fysisk utestengt fra forumet.

    Jeg er nok et sjølopptatt og lite sympatisk individ, men sånn er det bare.
    Jeg leser ikke VG, Dagbladet og Aftenposten etter at de kastet meg ut; og nå går Vårt Land samme veien.

    Over og ut.

    ReplyDelete